जातिमात्रेण किं /jati matrena kim shloka niti
जातिमात्रेण किं कश्चिद्धन्यते पूज्यते क्वचित् ।
व्यवहारं परिज्ञाय वध्यः पूज्योऽथवा भवेत् ।।३२।।
प्रसंग:- मानापमानयोः कारणं व्यवहार एवेति निर्दिशति-
अन्वयः- (जनैः) क्वचित् कश्चित् जातिमात्रेण हन्यते पूज्यते किम? व्यवहारं परिज्ञाय (एव) वध्यः अथवा पूज्यः भवेत् ।।३२।।
व्याख्या- किं क्वचित्=कुत्रचिदपि, कश्चिद् जातिमात्रेण केवलया जात्या, हन्यते-वध्यते, पूज्यते-अर्च्यते वा? व्यवहारं आचरणं परिज्ञाय-ज्ञात्वां, एव वध्यः अथवा पूज्यः भवेत् ।।३२।।
भाषा- क्योंकि-क्या कहीं कोई केवल जातिमात्र से मारने योग्य अथवा पूजा करने योग्य होता है? व्यवहारको जानकर ही प्राणी मारने योग्य या पूजने योग्य हुआ करता है।।३२।।
एक टिप्पणी भेजें
आपको यह जानकारी कैसी लगी हमें जरूर बताएं ? आपकी टिप्पणियों से हमें प्रोत्साहन मिलता है |